Wednesday, June 24, 2009

Memori Tercipta



Kenangan Terindah: MPKB 90/92 PM1

Lelaki: Ariffin, Sahimat, Nik Mawardi, Bakerya, Zakaria, Osman, Jefri, Azman, Radzi, Bakri, Hamid, Zamri.

Perempuan: Azma, Zaini, Noraini,Rusydah, Norzilawati, Rashidah, Ramlah, Sakina, Fairus, Nik Rugayah, Anida, Maziah, Zalini, Rapidah, Salmah

Tutor: Pn. Marinal Hussien dan Tn. Hj Mohd Ismail

Di mana kalian berada kini. Tetiba je memori ni datang menerpa, tidak sukar untuk mengingatkan nama-nama kalian kerana kalian tetap dihati ini. Betapa indahnya memori sepanjang perjalanan tersebut. Mungkin aku yang agak paling muda ketika itu tentunya mendatangkan banyak masalah kepada kalian. Maklumlah kata ko orang tak baligh lagi. Hahahaha. Banyak tunjukajar yang kalian berikan. Terima kasih, hanya Allah yang dapat membalasnya.

Ya, rupa-rupanya hampir 16 tahun kita tinggalkan dan kemungkinan juga hampir selama itu kita tidak bertemu. Masing-masing membawa haluan dan tuju arah menjadi guru yang berkaliber dan dedikasi. Berselerakkan seluruh tempat dan pelosok ini. Bergelombang dalam dunia pendidikan. Kita diajari dengan psikologi dan pedagogi untuk membentuk pelajar menjadi insan. Insan yang sempurna dari segi jasmani, emosi, rohani dan intelektual (JERI). Lantas kita cuba mempratikkannya. BERJAYA? Tentulah, takkanlah ramai dikalangan anak didik kita berupaya menjejaki menara gading dan diharapkan menggunakan ilmu itu ke jalan yang diredai Allah.

Macammana sekarang? Tentu banyak perbezaannya ? Usia dah meningkat, raut wajah pun mungkin sedikit berbeza dari dahulu. Dulu bujang sekarang dah kahwin. Tak tahulah kalau jumpa mungkin tak cam kot? Harap-harap tidaklah. Syukurlah hingga ke hari ini kita masih mampu bernafas dan dapat melihat segala keindahan dan kecantikan di dunia ini. Allah Maha besar memberikan segala rezeki dan kemurahannya untuk kita sentiasa mengingati-NYA.

Sebenarnya banyak kenangan yang terbayang-bayang kat memori ni. Semuanya manis belaka...Yang pahit...terpaksa ditelan dan buatkan satu pengajaran dan ilmu yang cukup berharga. Jadikan ia sebagai tinta emas untuk dinilai yang mahal nilainya.

Buat Tutor Pn. Marinal Hussein dan Tn. Hj. Mohd Ismail sepanjang 2 ½ tahun menjaga dan memberi didikan bukan sahaja ilmu pendidikan tetapi jua soal hati dan perasaan. Terima kasih banyak-banyak. Segala ilmu yang kau curahkan tetap terpahat dan iringi doa dariku ” Semoga Kebahagian dan Kemanisan mengitari Alam Hidupmu”

Salam Manis.



Posted by Picasa

No comments: